Vejen Kommune
Kriminalforsorgen samarbejder med Vejen Kommune omkring indsættelse og løsladelse af borgere i kommunen. Desuden samarbejder kommunen med ungekriminalforsorgen om børn /unge mellem 10-17 år, som er tildelt et forbedringsforløb og/eller en straksreaktion af Ungdomskriminalitetsnævnet.
Hovedkontakt:
Vejen Kommune
Jobcenter Vejen
Søndergade 48
6600 Vejen
Ansvarlig leder:
Selvi Ellekær Pedersen
E-mail: sep@vejen.dk
Sikker mail: godlosladelse@vejen.dk
Emnefelt: Den gode løsladelse
Uddannelseshjælp for unge under 30 år:
Socialrådgivere
Tanja Charlotte Nissen Pedersen
Naja Bøgh Jensen
E-mail: godlosladelse@vejen.dk
Kontanthjælp for borgere over 30 år:
Socialrådgivere
Nynne Rieks
Tine Enemark
E-mail: godlosladelse@vejen.dk
Henvendelse hertil om:
- besked om ophør af offentlige ydelser ved indsættelse
- ansøgning om betaling af husleje
- koordinering af handleplaner
- koordinering af løsladelsesmøde
- afklaring af forsørgelses- og beskæftigelsesgrundlag ved løsladelse
- bolig
- uddannelse
- misbrugsbehandling og behandling i øvrigt, fx psykologisk, psykiatrisk eller sexologisk
- bande-exit
- KSP-samarbejdet
- § 808-personundersøgelser
- opdatering og evaluering af samarbejdsaftalen
- Ansøgning om engangshjælp ved løsladelse
- Boligudgifter under indsættelse
Ansøgning om engangshjælp ved løsladelse:
Ansøgning om engangshjælp ved løsladelse, bør ske hurtigst muligt efter afgørelsen om prøveløsladelse/løsladelse og senest 4 uger før løsladelsen. Overholdes dette, vil klienten få svar på sin ansøgning 14 dage før løsladelsen.
Ansøgningen sker alene ved udfyldelse af nedenstående dokument:
Ansøgning om hjælp til forsørgelse: https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ko534.pdf
Ansøgningen scannes og sendes til mail Godlosladelse@vejen.dk som sikker post.
I emnefeltet anføres ”ansøgning om engangshjælp ved løsladelse”
Har klienten ikke adgang til internettet er Kriminalforsorgen behjælpelig med, at printe, udfylde og scanne materialet til kommunen.
Når borgeren er løsladt, skal han/hun straks møde i Jobcentret, for ansøgning om løbende forsørgelse. Her skal borgeren medbringer den nødvendige dokumentation ex. kontoudtog og dusørsedler fra kriminalforsorgen.
Ansøgning om dækning af løbende udgifter eks. husleje:
Ansøgningen fra borgeren eller på vegne af borgeren, fremsendes hurtigst muligt.
Sammen med ansøgningen udfyldes og medsendes nedenstående dokument:
Samtykke til indhentning og/eller videregivelse af oplysninger: https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sg015.pdf
Kriminalforsorgen medsender så vidt muligt lejekontrakt/huslejeopkrævning mv., alternativ indhentes den via kommunen.
Ansøgning og samtykke scannes og sendes til mail Godlosladelse@vejen.dk som sikker post.
I emnefeltet anføres ”boligudgifter under indsættelse ”.
Evt. formue under 10.000kr. modregnes ikke i hjælpen
Andre kontakter:
Folkeregistret
Besked til folkeregisteret om indsættelse, fritagelse fra Digital Post og løsladelse sendes til:
Borgerservice
Folkeregisteret
Sikker mail: godlosladelse@vejen.dk
Emnefelt: Folkeregisteret
For unge under 18 år
Henvendelse vedrørende børn/unge, der af Ungdomskriminalitetsnævnet er tildelt et forbedringsforløb og/eller en straksreaktion, rettes til:
Lene Willumsen
Tlf. 799 6500
E-mail: sundhedogfamilie@vejen.dk